Læs om Linea Marias besøg i Aalborg

Kæresteweekend i Nordens Paris.

Vi ankom til hotellet fredag eftermiddag og blev hurtigt vist op til vores fine værelse på hotellets øverste etage med udsigt udover hele byen. Værelset var gjort fint klar til os med både goodiebags, et velkomstkort og snacks. Efter vi havde pakket ud og begge havde været i bad, gik vi på opdagelse i byen. Det søde personale på hotellet havde fortalt os om en begivenhed, Tall Ship Race, der var i byen den weekend, hvilket betød der var forskellige koncerter, mad, drikke og god stemning nede ved havnen. Efter at have nydt en øl og set de mange fine skibe i solen, spiste vi noget aftensmad og hørte Marvelous Mosell på havnefronten. Aftenen blev sluttet af med Danmarks største fyrværkerishow i forbindelse med TSR, som vi så fint kunne se fra vores altan på værelset.

Vis dette opslag på Instagram

Sidste aften i Aalborg. Det skal fejres med drinks og god mad Reklame @visitaalborg #visitaalborg #comwellaalborg

Et opslag delt af Linea Maria (@lineamaria) den7. Jul, 2019 kl. 12.53 PDT

Efter vi havde spist en lækker morgenmad på hotellet, drog vi mod Zoo. Vejret var desværre ikke med os da det stod ned i stænger, men hotellet var søde at låne os nogle paraplyer. Aalborg Zoo ligger centralt, hvilket gjorde det var nemt og hurtigt for os at komme dertil, gennem i smuk tur i skoven. Vi blev taget pænt i mod ved indgangen, og så var det ellers afsted ud og se de det mange søde dyr. Jeg havde helt glemt hvor hyggeligt det er at gå i Zoologisk have, det er aldrig noget jeg gør hjemme i København. Alle dyrene var livlige og vi så både pingvinerne og søløverne blive fodret.

Med sultne maver gik vi ned i byen for at spise frokost på Penny Lane. En hyggelig café som ligger lige i midten i gågaden i Aalborg. Det var tydeligt at se at denne café var populær, da den var propfyldt med gæster. Efter lidt tid fik vi et bord, hvor Rasmus fik en lækker flæskestegssandwich og jeg fik en god hummus salat. Tilslut fik vi en chokoladebolle med i hånden og gik over mod Aalborgs fineste gade: Hjelmerstald. En gammel gade fyldt med smukke stokkeroser og forskellige farvede huse.

Vis dette opslag på Instagram

Trætte stænger efter at have gået Aalborg rundt i går Reklame @visitaalborg #streetfoodaalborg #visitaalborg

Et opslag delt af Linea Maria (@lineamaria) den7. Jul, 2019 kl. 12.25 PDT

Vores aftenmadsplaner stod på Aalborg Streetfood. Da vores hotel lå så centralt, besluttede vi os for at gå. Personligt mener jeg at den bedste måde at opleve en ny by på, er på gåben. Her kan man udforske gemte steder man ikke ville have stødt på, på anden vis. På vejen blev vi hele tiden overrasket med små hyggelige gader og steder vi ikke havde set før. Blandt andet gik vi også et smut forbi fjordbyen, som ligger lige ved siden af street food. Vores mad var super lækkert og efter middagen sluttede vi af med en lækker is inden turen gik hjemad mod hotellet igen.

Vores sidste frokost inden afrejse var på Søgaards Bryghus. En historierig restaurant der ligger på et hyggeligt torv midt i byen. Her fik vi lov til at smage en af hver af deres egne øl. Min favorit var munkes Ale, og Rasmus’ var jomfruhumle. Vi sad i solen og nød vores burger og fiskefrikadeller inden turen gik tilbage mod København.